A reklamációs/visszaküldési formanyomtatvány letöltése
A szerződéstől való elállás
1. A fogyasztónak joga van elállni az üzlethelyiségen kívüli vagy távollevők között kötött szerződéstől a fogyasztói jogokról szóló törvényben és a webáruház szabályzatában leírt feltételek szerint.
2. A 2014. május 30-i fogyasztói jogokról szóló törvény 38. cikkének (3) bekezdése értelmében az üzlethelyiségen kívül vagy távolról kötött szerződéstől való elállási jog nem vonatkozik azokra a szerződésekre, amelyekben a szolgáltatás tárgya nem előre gyártott, a fogyasztó igényei szerint előállított vagy a fogyasztó személyre szabott igényeinek kielégítésére szolgáló áru. A Fogyasztó által a megrendelés leadásakor megadott egyedi paraméterek szerint gyártott rolók, pliszéket, alumínium és fa zsaluziákat, valamint szúnyoghálókat az Eladó egyedileg vágja, szereli össze és készíti elő az adott megrendelésre, ezért a fenti rendelkezés értelmében ezen áruk tekintetében a szerződéstől való elállási jog nem illeti meg. Az Eladó azonban minden ilyen esetet külön-külön vizsgál meg a fent említett törvény rendelkezéseivel összhangban.
3. Az elállási nyilatkozat elfogadásának alapja a vásárlást igazoló bizonylat (nyugta vagy számla).
4. A helyesen benyújtott elállási nyilatkozatnak a következőket kell tartalmaznia:
- A fogyasztó keresztneve, vezetékneve, címe, e-mail címe
- A vevő által visszaküldeni kívánt termék neve
5. A visszaküldött árukon nem lehetnek használat nyomai, és sértetlen állapotban kell lenniük. A fogyasztó felel az áru értékének minden olyan csökkenéséért, amely az áru használatából ered, és amely meghaladja az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértéket.
6. A terméket a Fogyasztó költségén, a biztonságos szállítást biztosító csomagolásban kell visszaküldeni az Eladónak.
7. Az eladó fenntartja a jogot, hogy a saját költségén küldött küldeményeket előzetes egyeztetés nélkül ne fogadja el..
8.Az árukat a Fogyasztó által megadott számlára történő banki átutalással térítik vissza a szállítmány átvételét és ellenőrzését követően.
9. A fogyasztó elállási jogára vonatkozó rendelkezések a természetes személyre is vonatkoznak, aki az adott személy üzleti tevékenységéhez közvetlenül kapcsolódó szerződést köt, ha a szerződés tartalmából következik, hogy a szerződés nem szakmai jellegű az adott személy számára, ami különösen az adott személy által végzett üzleti tevékenység tárgyából következik, amely a központi nyilvántartás és az üzleti tevékenységre vonatkozó információk rendelkezései alapján elérhető.
Reklamációk
1. Fogyasztók részére történő értékesítés esetén az Eladónak az Áruk szerződésszerűségéért való felelősségével kapcsolatos kérdésekben a fogyasztóvédelmi törvény rendelkezései megfelelően alkalmazandók, figyelembe véve a webáruház szabályzatának rendelkezéseit.
2. A fogyasztó a megkötött szerződéssel kapcsolatos panaszait elektronikus úton az alábbi e-mail címen nyújthatja be: [email protected] vagy írásban az Eladó címére: 33-340 Stary Sącz, ul.Źródlana 22.
3. A reklamáció elfogadásának alapja a vásárlást igazoló bizonylat, azaz: nyugta vagy számla.
4. A helyesen benyújtott reklamációnak a következőket kell tartalmaznia:
- A fogyasztó keresztneve, vezetékneve, címe, e-mail címe
- A panasz tárgyának neve és a panaszt megalapozó körülmények leírása
5. Az Eladó a panaszra annak kézhezvételétől számított 14 napon belül válaszol. A panaszra adott választ a Fogyasztó által megadott e-mail címre vagy a postai címre küldi meg.
6. A reklamációkra a következők vonatkoznak (például):
- az eladott termék gyártási hibája, beleértve különösen, ha azt hiányos állapotban szállították a fogyasztónak.,
- Az eladott termék a szállítás során megsérült az áru nem megfelelő védelme miatt,
- Az eladott áru nem felel meg a leadott megrendelésnek.
7. A következőkre nem vonatkozik a reklamáció (például):
- A felkínált termékek helytelen használata és beszerelése által okozott károk javítása,
- Természetes elhasználódás miatti változások,
- Olyan termék, amelynek méretei meghaladják az adott terméktípushoz ajánlott méreteket,
- A Vevő által a megrendelt áru paramétereinek (méretek, szín, stb.) téves bemutatása,
- A szállítmánynak a fuvarozó hibájából a szállítás során bekövetkezett sérülése, ha nem készült kárbejelentés.
Minden esetet eseti alapon vizsgálnak meg, és a fent vázolt helyzetek csak példák.
A Termékoldalon többek között egy képet talál az Árukról. Az Eladó fenntartja a jogot, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy a képernyőn megjelenített színek az Eladó minden erőfeszítése ellenére bizonyos esetekben nem pontosan tükrözik az Áruk színét, ami a berendezések egyedi beállításainak eltéréséből adódik, beleértve a Vevő által használt képernyőt is. Ilyen esetekben az Eladó jelzi, hogy a kisebb színeltérések nem minősülnek az áru hibájának. A fenti kizárás nem vonatkozik a fogyasztónak az Eladónak az Áruk Szerződésnek való megfelelőségéért való felelősségéből eredő törvényes jogaira és a törvényes elállási jogára.
A kizárólag a Fogyasztó számítógépének egyedi beállításaiból eredő eltérések (a megrendelt áru színe, arányai stb.) nem képezhetik a megvásárolt Árukkal kapcsolatos reklamáció alapját, figyelemmel a Fogyasztónak az Áruk Szerződésnek való meg nem felelésével kapcsolatos törvényes jogaira és a Szerződéstől való elállás jogára.
8. Az Eladó nem vállal felelősséget a megvásárolt áruknak a Vevő általi, az utasításoknak nem megfelelő kezeléséért.
9. Ha az áru nem felel meg a Szerződésnek, a Fogyasztó javítást vagy cserét kérhet. Az Eladó azonban kicserélheti, ha a Fogyasztó javítást kér, vagy kijavíthatja, ha a Fogyasztó cserét kér, ha az Áruk szerződésszerűvé tétele a Fogyasztó által választott módon lehetetlen, vagy túlzott költségekkel járna az Eladó számára. Ha a javítás és a csere lehetetlen, vagy az Eladó számára túlzott költségekkel járna, megtagadhatja az Áruk szerződésszerűvé tételét.
10. Ha az Áru nem felel meg a Szerződésnek, a Fogyasztó nyilatkozatot tehet az ár csökkentésére vagy a Szerződéstől való elállásra, ha:
- Az Eladó megtagadta az Áru Szerződésnek való megfeleltetését.,
- az Eladó elmulasztotta az Áruk szerződésszerűvé tételét,
- az áru szerződésszerűségének hiánya olyan mértékű, hogy az árcsökkentést vagy a szerződéstől való elállást indokolja előzetes javítás vagy csere nélkül az eladó nyilatkozatából vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy nem fogja az árut ésszerű időn belül vagy a fogyasztó számára indokolatlan kellemetlenségek nélkül a szerződésnek megfelelővé tenni.
11. A fogyasztó nem állhat el a szerződéstől, ha az áru szerződésszerűségének hiánya lényegtelen.
12. Ha a hiba csak a szerződés alapján szállított áruk egy részét érinti, a fogyasztó csak ezen áruk tekintetében állhat el a szerződéstől, és a fogyasztó által a hibás áruval együtt megvásárolt többi áru tekintetében is, ha a fogyasztótól ésszerűen nem várható el, hogy csak a hibás áru megtartását fogadja el.
13. Ha árcsökkentési nyilatkozatot tesznek, a csökkentett árnak olyan arányban kell állnia a szerződés szerinti árhoz képest, mint amilyen arányban a nem megfelelő áruk értéke a megfelelő áruk értékéhez képest megmarad.
14. Ha a reklamációt nem fogadják el, az árut a fogyasztó költségére visszaküldik a fogyasztónak a kiszállításkor.
15.Amikor a csomagot a Fogyasztó átveszi, ellenőrizni kell a csomag külső állapotát. Ha a csomag sérült, a futárral közösen kárfelvételi jegyzőkönyvet kell felvenni, majd az Eladót tájékoztatni kell a helyzetről. A jegyzőkönyvet elektronikus vagy írásos formában kell eljuttatni az Eladónak. Ha a kárbejelentés hiányzik, a kárigényt nem fogadják el.
16. Az eladó fenntartja a jogot, hogy a saját költségén küldött küldeményeket az eladóval való előzetes egyeztetés nélkül ne fogadja el.
17. Az Eladónak az Áruk Szerződésnek való megfelelőségéért való felelősségére vonatkozó rendelkezések az olyan természetes személyre is vonatkoznak, aki a Szerződést közvetlenül az üzleti tevékenységéhez kapcsolódóan köti, amennyiben a Szerződés tartalmából következik, hogy az nem szakmai jellegű az adott személy számára, különösen az üzleti tevékenységének tárgyából adódóan, amely a központi nyilvántartás és a vállalkozási tevékenységre vonatkozó információk rendelkezései alapján elérhető.
18. A fenti 17. pontra is figyelemmel az Eladó ezúton kizárja a vállalkozókkal szemben az eladott Áruk fizikai és jogi hibáira vonatkozó jótállási felelősségét.
19. Problémamentes visszaküldés a vásárlástól számított 14 napon belül